úterý 17. února 2009

včerejší seminář

Děkuji všem, kdo se zúčastnil včerejší otevřené skupiny. Práce byla tentokrát namáhavá a moji snahu vytvořit bezpečné a laskavé prostředí jsem upozadila ve prospěch vytyčování hranic a pravidel skupinové práce. Ta je podřízená svému cíli - pochopit smysl snu společnou prací všech. Pracujeme na tom, aby asociacemi každý jednotlivý účastník se postupně ponořil do snu a vybral z něj to, co je schopen uvidět a uchopit.
Řídíme se respektem k tomu neviditelném procesu, který vede k odkrytí skrytého významu snu.
Takže moje role je udržet rovnováhu mezi potřebami členů skupiny a ochraně tohoto krásného tvůrčího procesu. Sen nás vede do nevědomí a tato cesta vyžaduje nenechat se spoutávat našim egem a tím, co vyžaduje v bdělém stavu. Protože naše vědomí někdy nedělá nic jiného, než že se nás snaží odvést od pravého významu snu. Názorně jsme si zažili jak fungují obranné mechanizmy při práci se sny, o kterých jsem mluvila včera v úvodě.
Připomenu je:
1. cílem pochopení snu je rozšířit vědomí a integrovat odštěpené energie svých emocí a potřeb. Tomu brání naše neochota a odstup pracovat, když se ve snícím objeví úzkost, hněv, zmatek. Takže pěstujme si naši pevnost, požádejme o pomoc a pracujme na otázkách, které nám sen klade.
2. potřeba porozumět snu může být blokována strachem a postojem nedůležitosti vlastních snů. K tomu potřebujeme odvahu čelit vlastnímu strachu.
2. učení - dovolit si učit se s nepolevujícím úsilím. Při učení děláme chyby, nemusí se nám dařit tak, jak si to představujeme a pak na nás číhá pocit skleslosti, bezmoci. Při procese růstu a změn se objevuje odpor jako obrana před změnou.
Mějme to na paměti. Buďme k sobě laskavé, když se práce neděje podle našich představ. Sen má svoji skrytou energii a naučme se jí respektovat, aby jsme s ní mohli spolupracovat a ne bojovat.
Praktická informace: Někdo si po semináři zapoměl knihu, je u produkční Karin v Maitrei, tak si tam zavolejte nebo napište a vyzvedněte si ji u ní.
... a příští měsíc na viděnou. Vaše cantadora

6 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  3. Seminář byl jeden z nejlepších, které jsem kdy zažila, a děkuji Evě za skvělé a citlivé kormidlování skupiny ve vlnách energií. Pořád mám o čem přemýšlet. Mám jen jednu poznámku. Ze zkušeností z řady předchozích seminářů vím, že tam, kde se dá do pohybu podvědomí, reaguje i tělo. Není výjimkou, že "výživný" seminář následují bolesti hlavy, zažívací problémy, poruchy spánku a někdy i rýma, kašel a podobné neduhy. Člověk je v takové situaci vnímavější k bacilům. Proto je dobře chodit na semináře (stejně jako do kina, divadla, sauny a všude, kde je víc lidí) zcela zdravotně fit. Člověk tím šetří své tělo i ty druhé. Díky moc všem za vše.

    OdpovědětVymazat
  4. Nevím, proč tak naskočil potvora komentář třikrát, asi proto že se mi dnes zdálo o třech štěňatech a třech květech ibišku, nebo to podvědomě cítím jako tak neskutečně důležité sdělení :-)... Tak sorry, Eva to jistě nějak srovná :-(

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj. Prosím respektujme to, že nemoc potřebuje klid a teplo na lůžku. Práce se sny je náročná a je to kontraindikace pro rozjíždějící se nemoc. O nákaze ostatních nemluvě. Díky Jano, že jsi o tom psala.

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní22.02.09 0:35

    Evi, bylo to opravdu mimořádné a já Ti moc děkuji za možnost si ten nával emocí a energie prožít! Sice jsem po semináři měla pocit, že mi z toho množství různorodých pocitů, které jsem na sebe ze snu a za snícího převzala expoloduje celé tělo, ale uvědomila jsem si, že to pro mě bylo doslova očistující a že jsem konečně dala průchod vlastním emocím, ktere mám tendence v sobě dusit a tlumit! Moc díky za skvělou a citlivou koordinaci naší skupiny! Je super, že se snu následně věnuješ na blogu, díky tomu mám pocit, že tomu jsem zase o kousek blíž nejen snu, ale i vlastnímu podvědomí!

    OdpovědětVymazat