pátek 24. února 2012

tablet


Včera jsem našla na zastávce tramvaje tablet. Nepíšu to proto, že chci psát o morálce, dát tomu nějaké hlubší významy. Je to o pocitech. Uvědomila jsem si, kolik informací má v tabletu neznámý člověk - práci, poštu, banku, fotky, hudbu, osobní život... nevím co dalšího, prostě svůj svět. Cítila jsem, že tomu člověku musím vrátit jeho příběh. Protože člověk se straceným příběhem zabloudí.....
Ptala jsem se v tramvaji, čí je ten tablet. Přihlásila se asi šestnáctiletá dívka, která seděla v tramvaji už když jsem nastoupila s tabletem. Nelitovala jsem ji, když jsem jí natvrdo řekla: Vám bych ho nedala, slečno! Vtipné bylo to, že se slečna urazila. Nevadilo jí že lhala, zatoužila po cizí věci, ale dotklo se jí, že jsem jí ponížila.... tohle jsou paradoxy pokřiveného vidění světa.
Skoro dva dny jsem řešila podle indícií, čí je to asi tablet, až dnes konečně zavolala majitelka. Reagovala na mejl, který jsem rozeslala lidem z došlé pošty na tabletu, jeden došel i majitelce. Potěšilo mně, že je konec pátrání a majitelka je na světě. Zjistily jsme, že jsme bydlely ve stejné ulici. Nemá to pointu, jen jsem klidná, že svět má ještě svůj jízdní řád, kde věci doputují k tomu, komu patří. Ať je to věc, nebo slovo, skutek. Děkuji i klukům z IT, pomáhali mi s hledáním. Příběh je zase tam, kde má být.
Dobrou noc. Cantadora

7 komentářů:

  1. Hezký večer, jsem spíše čtenářka a téměř nikdy příspěvky nekomentuji, ale tentokrát mi to nedá.To je úžasný, to co jste udělala!Já jsem od přírody optimistka (no, možná by se dalo říct někdy i naivka) a věřím, že takoví lidé mezi námi jsou...jen jsem se s nimi ještě nesetkala(v létě jsem z přeplněného kočárku vytratila balíček balíček z pošty-oblečení pro děti-a celý týden opravdu věřila, že u nás někdo zazvoní-byla tam přece moje adresa!)Takže děkuji za tu naději. Mějte se hezky.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, je mi líto, že se váš svět vykolejil minimálně na te den kvůli lidské hamižnosti. A mám i vztek na tu převahu lidí, co hledají štěstí v cizích věcech. Věřím, že jste dětské oblečení ztratila, ale dostanete v pravý čas něco důležitého, pak mi napište, až to poznáte, že to je ta chvíle, kdy jste dostanete to, co jste potřebovala a nečekala jste to. Hezké dny.

      Vymazat
  2. Evi,
    bylas ve správnou dobu na správném místě, a tak svět dostal na chvíli tvůj jízdní řád :-) štěstí pro majitelku ztraceného.
    Mělo by to tak být, ale jak ti slečna předvedla, dnes převládají jiné trendy.
    ... no ale za ten pocit to pátrání určitě stálo :-) Nejdou sem vkládat symboly, ale já dávám palec nahoru ;-!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahá moje, ano každý jest strůjcem svého scénáře. Moc těobjímám a jsem ráda, že se takhle na důežitých zastávkách potkáváme:-) dej pozor na sebe, šetři se. papa Eva

      Vymazat
  3. Normálně takové stránky jako Vaše nečtu, jen při zadaní slova tablet na Googlu jsem až na 3-tí stránce narazil na tento odkaz. Je super, že jste to nejenom takhle vyřešila, ale i o tom napsala, protože to co má být samozřejmostí se už lidem vykouřilo z hlavy. A tá rozverná školačka co chtěla tablet zadarmo je toho důkazem. Poučení vidím v tom že, lidé budou pozornější a budou si své věci lépe hlídat ( když si nejsou jisti, že je najde někdo takový jako Vy :-) ) a taky, tím dáváte příklad. To je super a jak říká moje maminka: Pán Bůh Vám to vrátí na dětech :-). Nebo si tím aspoň polepšíme Karmu :-). Já něco takového zažil v Maďarsku v lázních v Sárváru. Nový mobil od vánoc ještě voněl. Jen vše v maďarštině :-D, ale nakonec vše dobře dopadlo a rodiče z Budapešti byli nadšení, že cizí státní příslušník má maďary tak rád.A ten pocit toho jak říkate Jízdního řádu mě hřeje dodnes. Takže si človek udělá dobře víc než myslí. A stav povědomí o sobě o okolí o tom, že jsme v přátelském fungujícím prostředí dává člověku takový impuls pohody a zdraví, že si tím prodloužíme asi o rok náš věk :-). Takže děkuji za všechny co něco ztrácí a děkuji všem co si daj tu práci , že to vrací a Vám přeji krásný rok života navíc.

    OdpovědětVymazat
  4. To je úžasný. Jsem ráda, že to dobře dopadlo. Více dobrých lidí...

    OdpovědětVymazat