sobota 15. února 2020

udusit se junk slovy

Cítím se lehce. Včera jsem se viděla se svojí letitou přítelkyní. Nerada mluví, nemá ráda kouče a jiné chytré lidi (neřekla moudré lidi, ale chytré lidi). Já sama takových znám moc, moc moc. Ale moudrých lidí, aby člověk hledal v celém širém světě.
Kamarádka mezi ně patří, stejně jako Maruška z pohádky Sůl nad zlato. Po setkání s ní se mi vyčistí duše, protože vše je na místě, kde má být. Takové postavy pochází z pradávných časů, slovo tehdy mělo velkou váhu a neplýtvalo se ním.
Nejsem po setkání s ní přesycena, nechce se mi držet dieta nebo jít běhat, abych shodila vše, co jsem spolkla. Ano slova někdy jsou jako jídlo. Buď jíte sytící pokrm, zdravý a prostý, který tělu a duši prospívají, nebo se zúčastňujete orgií, polykáte tuny slov, pak je vyzvracíte a znovu se chystáte na další slovní orgie.
Jak úlevné znát někoho, kdo ví co slova znamenají, váží je a váží si je. Slovem nemanipuluje, nehřeší, nevyvyšuje se, nepoučuje, neexibuje a nehodnotí. Setkání s přiměřenou dávkou informací, přiměřenou dávkou osobních slov, které oblaží duši jsou jako z pohádky o soli nad zlato. Možná pyšný a do sebe zahleděný král davá přednost lichotkám a falši, zlatým prázdným informacím na efekt. A dnes takových "maličkých králů" je tolik, kolik je lidí na sociálních sítích, kteří krmí svět "junk food proslovy". Neunášejí "Marušku" a její vyznání o hodnotě soli. Realita jí dá za pravdu, jen musí čekat, až se studna junk food slovy, falší a lží naplní. Až pak možná získají slova zpět svoji základní hodnotu. Slovo je víc než zlato. A junk food slova budou tím, čím jsou: "neformální označení pro potraviny s vysokým kalorickým obsahem a nízkou výživovou hodnotou, zkráceně nezdravé potraviny." (tolik z www.margit.cz./encyklopedie)
No a takový je teď svět slov, junk words.
Ale to jsem se dostala daleko od setkaní se svojí Maruškou a její láskou k životu, který miluje víc než sůl. Děkuji. Hezké sny. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat