pátek 4. listopadu 2022

škola bolesti

 


Slíbila jsem, že budu pokračovat školou bolesti z knihy Setkání s bytostným Já od E. F. Edingera. str.: 37 

"Bolest říká: Pokud chceš někoho učit, musíš si nejprve získat studentovu pozornost. To já umím 

znamenitě.

Jsem hluboká. Kdyby ses mě nebál, byl bys hluboký jako já.

Přicházím ze středu. Mým znamením je bod. Bodnutí uštědřuji kosmickým ostnem.

Kdyby ses mě nebál, žil bys v každém okamžiku stejně hluboce, jako mě zakoušíš.

Jsem velká očišťovatelka. Pouze to podstatné dokáže to moje působení vydržet. Vše ostatní je spáleno.

Jsem tím, kdo stanovuje hodnoty. Všechny hodnoty pocházejí ode mne a od mého partnera, od Smrti.

Jsem bránou k mystériím. Tvoje nejvyšší idea posvátna je mým obrazem. Jsem nejčistším výrazem Nyní. 

Čekám ve skrytu na ty, kterým se nedostává jejich denní dávky života. Pokud není tento elixír 

spotřebován, shromažďuje se a nakonec se ze své malé lahvičky vylije; rozlije svůj příval po lhostejné 

duši.

Jsem andělem, jenž zvěstuje děsivé. Nyní. Čas je plížícím se hadem. Jeho kůže je pokryta drahokamy - 

každý drahokam je jediným Okamžikem."

To jsou slova jednoho pacienta po záchvatu ledvinové koliky. Každý v sobě nosíme svojí dávku bolesti. Nějak se s ní poznat potřebujeme, abychom mohli dál žít v přítomném okamžiku denní dávku života.

Krásné sny. Cantadora

 


Žádné komentáře:

Okomentovat