neděle 18. září 2011

země světa


Otevřela jsem dnes ráno knihu Tao Te Ting, abych si dala směr svátečného uvažování. Občas to takhle dělávám, cesta jak se dostat do rovnováhy. V knize o Tao se mi to daří, vždyť TAO je rovnováha a tohle jsem si četla dnes.

Pěstovat vnitřní vhled

Co má pevné kořeny -
to nelze vytrhnout.
Co je pevně uchopeno -
to se nemůže vysmeknout.
potomci přebírají dědictví od předků -
to vše se řetězí z pokolení na pokolení.

Budeš-li pěstovat Cnosti,
budeš vždy opravdový.
Budeš-li se věnovat rodině, sklidíš lásku a dobré vztahy.
Budeš-li rozvíjet společenství -
bude jistě vzkvétat.
Budeš-li pracovat pro svou zemi,
ta bude prosperovat.
Budeš-li myslet na svět -
Tvá cnost pronikne do všech jeho koutů...

Proto měř druhým - jako měříš sobě
své bližní miluj jako svou rodinu,
rozvíjej své společenství, ale
dopřej prostoru i ostatním.
Měj rád všechny země světa,
tak, jako miluješ svoji zemi...

O něco později jsem otevřela internet a první článek, který jsem uviděla byl o Japonsku. Ten článek je  Tao v praxi. Píšu o tom kvůli řetězení, které se mi dnes děje. Když jsem otevřela knihu, internet, fotky, tak se mi spojilo téma rodiny, domova, vlasti a zemí světa. V tom je dnes moje hledání TAO a pěstování vnitřního vhledu, který mi zatím chybí. Cesta bude osvobozující, ale dnes můžu udělat jenom jeden krok.
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/244868-pul-roku-po-nicive-tsunami-maji-japonci-uklizeno.html

Hezký den v TAO, Cantadora

1 komentář: