středa 1. dubna 2015

jak psát o snech?



z mejlu studentky:
.... můžete mi doporučit nějaké prameny, odkazy, kontakty, tipy k mé práci. Ocením zahraniční zdroje, výzkumy, které se týkají snů i spánku obecně. Měla byste radu, kde najít nějaké novodobé aktuální soudobé studie?....

 Tady je moje odpověď:
Chcete studovat sny a rozumět jim? Doporučuji začít Sigmundem Freudem Výkladem snů, pokračovat C.G. Jungem a jeho Výborem z díla od 1 až po 9. díl, kapitoly o snech. Zajímavá je kniha Medarda Bosse Včera v noci se mi zdálo, šamanské knihy Roberta Mosse Tajné dějiny snění a Vědomé snění, Zajímavé jsou Arnold Mindelove knihy Snové tělo, Techniky snění, Kóma. Kniha John A. Sanforda Sny a léčení, moc ráda čtu v knize (je výborná) Marca Ian Barascha Léčivé sny, z našich autorů je nejmoudřejší kniha Jana Heffernanová Tajemství dvou partnerů a trilogie Příběh cesty na sever, nutné číst, jinak se nedozvíte něco, co by o snech měl vědět každý, kdo chce o snech opravdu něco vědět, stejně tak je dobrá kniha Michala Černouška Sen a snění.... 
Sborník o spánku a snech Spánek a sny, uspořádali Starý a Hrdlička. 


Při psaní o snech je podstatné ne jenom studovat, ale aktivně pracovat ve skupinách snících na porozumění řeči snů a individuálně na svých snech se zkušenými průvodci snů. Moje práce se sny trvá už 20 let, ale pořád jsem hluboce dojatá moudrostí snů. Každý sen má svůj jazyk a učím se mu porozumět stejně  jako cizí řeči. Vyžaduje to trpělivost a posvátnou úctu před neznámým sdělením, které je ve snech zakódováno.

 Dobrou noc a hezké sny. Cantadora

 




 

Žádné komentáře:

Okomentovat