středa 21. února 2018

sen Mistr netopýr

Sen: Jsem v šeré místnosti obložené tmavým dřevem. Sedím u obdélníkového stolu také z tmavého dřeva. V čele sedí dívka, já sedím na delší straně a naproti mě můj mistr. Chystáme se jíst rybu. Chci se předvést před dívkou. Mám pocit že už vše znám a vím. A chovám se tak. Vím víc než mistr. Jsem nad mistra. Mistr se rozhněval, proměnil se v netopýra a proletěl mi nad vlasy nenávratně pryč. Já zůstal sám vyděšený a v šoku. Vše se odehrálo v mžiku a já v té chvilce poznal jeho velikost a hněv, že oproti němu nevím nic, a také to že jsem o vše přišel, už mě nic nenaučí. Jeho učení nenávratně skončilo jako závan netopýřích křídel.
Co znamenají symboly stůl, dívky, jídlo, ryba, mistr netopýr, vlasy?  To ponechávám na individuální práci se snícím. 
Považuji sen totiž za důležitý i jako symbol pro terapeutickou práci s klienty, pro vztah učitele a žáka, mistra a jeho učně. Podívám se tedy na aspekt snu, který vypovídá o překážce v procesu růstu pro žáky. Pro člověka s narcistním poraněním je ohrožující každá postava, která nad ním může mít převahu, moc v jakékoliv oblasti. Úzkost a strach z ohrožení křehkého já vede k znehodnocení zdroje ohrožení a jeho následné znevážení. Místo přiznání pocitu "jsem bezmocný, slabý, potřebuji pomoc", promítnu do svého učitele svůj pocit na: "on je bezmocný, on má problém, já jsem chytřejší, krásnější, lepší...... ".  Tím si uzavřu cestu k učení od rodiče, učitele, terapeuta, s trenérem i učení se od něj... Zároveň se tím otevírá cesta k vlastní zkušenosti, kterou si musím hledat a nacházet sám. Protože sám život je cestou učení se. I sny nás vedou k tomu, abychom se naučili moudře rozhodovat.  Nemůžeme nikoho žádat, aby za nás rozhodoval, neboť tak se nic nenaučíme. 
Hezké sny. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat