pondělí 14. února 2011

láska

Valentýn je importovaný svátek, který mám ráda stejně jako film Láska nebeská.
To znamená moc. Vyrobila jsem v sobotu valentýnské srdce a vyzdobila byt. Nedělám to pro ten jediný den. Jsem šťastná, že neslavíme jenom nějaké politické svátky, ale taky svátek LÁSKY.
Bylo mi 11 let, když jsem po prvé slyšela větu MAKE LOVE NOT WAR. A když jsem to jednou přehnala s vínem, vykřikovala jsem právě tuhle větu. Přišlo mi to nejhezčí, co se dá křičet. A pořád veřím, že heslo hippies má význam.
Příležitostí, kdy se nemluví o katastrofách, krizi, problémech, ale o lásce není pořád dost. Vítám každý den, kdy lidi podlehnou touze a dávají si kytkou, výlohou, sortimentem čokolád a jiných slastí, návštěvou kina, restaurace najevo, že láska je důležitá a má místo v životě.
Když se po revoluci ještě u nás Valentýnský svátek neslavil, volal mi manžel z Holandska, že je Valentýna a lidi v Amsterodamu chodí s nádhernými kyticemi... a je to happening. Moc jsem to chtěla vidět. Ale dnes se mi to líbilo i u nás, viděla jsem dost mužů, kteří drželi v ruce kytku a někam pospíchali. Energie pozornosti a lásky se šíří nenápadně kolem. Pak ji sice pokazí pár věcí, které se stávají každý den, ale stačí se dívat a je to ve vzduchu. Láska. Připomenutí toho, že se rodíme s vrozenou schopností milovat sebe a ostatní lidi. Matka dítě, děti rodiče, někdo zvířata, jiný peníze, někdo umění, sport, přírodu... muž ženu, žena muže, muž muže..., tak hezký večer a láskyplné sny.
P.S. ... a jestli jsem teď sentimentální, beru to na sebe. Musím mít odvahu ponořit se do proudu života, který je spojenou nádobou s principem lásky. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat