středa 19. srpna 2009

10 záhad lidského těla

V sobotní MFD z 22.8. v příloze Věda je článek "10 záhad lidského těla".
Jednou z 10 záhad jsou i sny. Překvapuje mě, že sen je začleněn mezi záhady lidského těla, protože kdo pracuje se sny, ví, že je to ta nejpřirozenější věc, kterou mozek komunikuje s námi. Je to lékař naší duše. V článku se píše, že: Slavný psychiatr Zigmund Freud věřil, že sny jsou odrazem našich podvědomých potřeb a přání. Dnešní věda tuto teorii neuznává, ale sama jednoznačné odpovědi na původ snu nenabízí. Nedávno vědci dokázali, že sny mají význam pro duševní rovnováhu. Už zdřímnutí umožní uklidnit emoce a srovnat si psychiku." Tolik z novin.
Ráno moudřejší večera. Proč to lidé říkají je právě díky snům, protože v nich je nejhlubší pravda. Jen jim porozumět, vzdychne si nejeden z nás. Já taky patřím mezi ně. Protože se pořád učím. Teď jsem při práci s jedním snem objevila důležitost časové osy. Ve snu vše probíhalo v současnosti a v symbolech, které pocházeli ze současnosti, nebyl ukrytý silný emoční odkaz. Ale proti logice všeho se ve snu vyskytovala dvouletá holčička, i když teď jí je 27 let. A jak se ukázalo při práci, v této časové ose byl skrytý hluboký konflikt a emoční napětí odkazovalo právě k pocitům souvisejícím s obdobím, když toto dítě bylo malé. Mám poučení, že časové údaje ve snu mají kódovací funkci. Pořád se učím. Ale ne proto, že sen je záhada. Sen sám o sobě je poselství z hlubin nevědomí. Záhadný je snový jazyk, jsou to kódy. A každý sen čeká na svého luštitele. Na svého příjemce. Protože naposledy při rozšifrováni mi hodně pomohlo, že jsem cítila zvláštní pocit, který jakoby pocházel ze snící, nejdřív jsem si v duchu říkala: "Co se to se mnou děje?" Pak jsem si rychle prošla své tělo a uvědomila jsem si, že toto není nic, co cítím, že to musím vnímat zvenčí. Opravdu jsem vyslovila nahlas, že nľco cítím, ale jakobych to vnímala od ní. Pocítila jsem strašnou únavu a tíhu, i když jsem se takhle neměla důvod cítit. Zeptala jsem se, jestli nejsou tohle její pocity. A nejenom že byli, ale následně jsme se plynule dostali k jádru snu.
Takže snový jazyk je možná záhadný, ale jenom protože vetšinová společnost je k němu lhostejná a projevuje malý zájem o Něj. Když se člověk pustí do luštění svých snů, tak se mu otevírají nádherné pravdivé odkazy a obrazy. Znovu a znovu s hlubokou úctou k němu se dívám na naši vnitřní zapomenutou moudrost a lidskost. cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat