čtvrtek 28. dubna 2011

symbol kosti a MOC


Snící děkuji za svolení použít tyto části snu na blog. Je to těžké se pustit do odkrývání toho, co člověka bolí a činí ho zranitelným.


Sen: Musela jsem jít k lékaři, bolel mě palec na noze. Rostla mi na noze kost. Cítila jsem píchnutí, lékař mi do palce udělal díru. Místo nehtu jsem měla díru a vypadalo to divně.
Další sen: ... sen ve snu: bála jsem se, že mi srostla pánevní kost.... zjistila jsem, že kost opravdu srůstá a vytahovala jsem si z pochvy úlomky kostí...

Symbol kosti: základ, systém víry. Síla. Opora pro fungování celého systému žití... 
Proč se děje něco s kostí na noze a pánevní kostí jsou otázky, které části jejího života jí trápí nejvíce? Chodidlo je téma uzemění a vyrovnanosti a pánevní kost je téma ženskosti.
Snící je úspěšná mladá žena, která dosáhla v práci vysokou pracovní pozici a řídí celé oddělení. S mocí umí zacházet a v práci je přirozenou autoritou.
Sny odkrývají, že základní pilíře její síly a moci jsou napadené ne-mocí. 
Jak tomu čelit? Bezmoc je pro snící traumatizující. Jako dítě se musela své dětské bezmoci vzdát. Přinutili ji k tomu okolnosti v životě jejich rodičů. Teď potřebuje ke své moci přistoupit jinak, aby dozrála.
My všichni se učíme pomalu a po etapách akceptovat svoji bezmoc. Nejdřív ovládáme své okolí tím, že pláčeme a jinak hlasitě dáváme najevo své potřeby. Dospělí nás slyší a velmi ochotně nám jdou vstříc, ovládáme je svojí bezmocností. Ale jak rosteme, nacházíme ve světě mnohem silnější postavy než děti. Naši rodiče jsou obři, kteří rozhodují o našem bytí a nebytí. Už nejsou vyděšeni z našeho kňourání a naopak naši bezmoc opakovaně potvrzují rodiče svými zákazy a příkazy, tresty. Má to i dobrou stránku, učíme se zvládat frustraci z bezmoci. Když z různých důvodu rodiče dítěti jeho magickou moc neodeberou, dítě zaklejí do pocitů falešné moci. (Kolik mladých lidí teď žije s pocity falešné moci!)
Děti nerozeznají to, že nejsou silní a schopní. Jenom vidí, že rodiče jim dali do rukou moc a pocit, že všechno zvládnou. Dítě tomu věří, ale je to past. Jako příklad uvedu postoj ke čtení... Dítě sleduje jak dospělý čte a číst se naučí postupně tak, že se ptá, opakuje, cvičí. Druhé dítě se neučí, ale pozoruje dospělé, co dělají při čtení.  Naučí se tvářit jako dospělý a pak předstírá, že čte. Proč jedno dítě má důvěru v dospělé a chce se opravdu učit a to druhé si zvolí předstírání?  Jedno se vyvíjí od bezmoci k moci, kdežto druhé potřebuje cítit svoji vnitřní moc i když pro ní není připravené. Samozřejmě je to jenom příklad, škola naučí obě tyto děti zvládat školní docházku. Předstírání moci v dětství, kterou dítě ve skutečnosti nemá, ale potřebuje ji k přežití, zatíží dítě velkou úzkostí a hněvem. Tyto pocity nemusí vůbec cítit. V dospělosti, když se člověk dostane do konfliktu s mocí svých šéfů, partnera, klientů, xyz.. se najednou začne téma moci opakovaně otevírat. Souvisí s úzkostí a hněvem.
Sny  upozorňují snící na potřebu vnitřní poctivosti vůči sobě. Přijmout i  bezmoc, kterou si nemohla dovolit prožít a chybí ji k zvládnutí frustrace z bezmoci.
Paradoxně až po otevření pocitů bezmoci si doplní schopnost zvládnout moc.
Krásné sny a dovolme si v ne-moci být opravdu nemocní. Jenom pak můžeš přijmout svoji pravou MOC.
Dobrou noc. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat