pondělí 27. června 2016

Sen s divochy

Sen snící, která má po rozvodu a zažívá porozvodové ztráty jistoty.  Moc děkuji za svolení k jeho zveřejnění.

Před usnutím přemýšlím, proč jsem onemocněla. Mám teplotu, škrábe mě v krku, jsem unavená, ale nemůžu usnout. Proč?
Trápí mě strach z toho, jak se po rozchodu s manželem uživím, nedostatek peněz a taky se bojím reakcí rodiny na zveřejnění svého životního příběhu.
A tady je ten sen.
Sen s divochy
Žijeme v nějaké osadě, společenství lidí, asi rodina. Jsem nemocná, v místnosti jsme tři ženy a dvě děti, kluci, asi tak 6 let. Jeden z nich je můj syn.
Najednou vidíme kolem domu hnědé divochy, domorodce. Chystají se vtrhnout do domu. Bojíme se, schováváme děti pod postel a samy taky zalezeme do postelí. Vcházejí do místnosti, jsou drsní, jde z nich strach. Hlavně aby nám neublížili, nemáme žádné muže, aby nás ochránili, všichni jsou někde za prací. Divoši se smějí, křičí, vyhrožují, co budou chtít? Pak se pohne pod postelí jeden z kluků. Vytahují je ven, jásají, mávají zbraněmi. Stále kašlu, nemůžu to ovládnout, tlumím to. Jsem zpocená, zbědovaná, vystrašená, peřinu až pod bradu, otírám si do ní pot.
Ale i přesto zaujmu jejich náčelníka, dává mi pokyn, abych vylezla, že mám jít s nimi. Strašně se bojím. Ale chci se převléknout z pyžama. Vybírám si podprsenku, otáčím se k němu zády a začínám si ji oblékat. To ho zřejmě vydráždí, svléká se do naha, strhne ze mě kabátek a lehá si na zem. Stojím tam nahá, mám štíhlé, krásné tělo. Je mi tak kolem třiceti let. Přikazuje mi, abych šla k němu a udělala mu to, pomilovala se s ním. Obě ženy stále leží v postelích v téže místnosti a dělají jako by nic, baví se spolu. Je mi strašně trapně, stydím se, přehlušuje to strach. Jeho hnědé tělo se přetáčí na záda, nemá skoro žádné přirození, takový mrňousek je to. Roztahuje nohy, chlípně se směje, čeká na mě. Jdu k němu, skláním se, musím to udělat. Sedám si na něj…
Probouzím se.
Důležitý aspekt, který si snící v práci se snem uvědomuje jsou její probouzející se instinkty. Sen ukazuje hloubku strachu ze ztrát po rozvodu a touhu po bezpečí. Proces truchlení ji nutí k velké změně v prožívání sebe sama i životních opor, o které rozvodem přišla. Pocit stability, jistoty a bezpečí nám  funkční rodina, práce i společenství přátel dává v dostatečné míře, ale jí teď citelně chybí, ztráty jsou velké. Sen naznačuje příchod nové fáze, ukazuje aktivování pudu sebezáchovy. Tyto instinktivní síly se můžou zpočátku jevit jako divoké a nepřátelské, protože je běžně v naší civilizované době nepoužíváme. Snící musí opustit staré vzorce chování a oživit v sobě  divošku, zatím si ji ale nedokáže uvědomit a ani zpracovat. První krok je hluboký smutek ze ztráty. Vnímá divochy jako další ohrožení, těmto silám ještě chce zabránit, drží se starého způsobu života, potřebuje svoje pyžamo na zakrytí své přirozenosti. Ve svém odpoutání se od manželství a role manželky jí náčelník pomáhá strhnout všechny masky, ukazuje se, jak je přirozená a krásná. Dvě ženy, její ženské aspekty předstírající, že se nic neděje, se dál  spolu baví v posteli. Postel jako symbol je místo bezpečí, ale i fáze pasivity, místo regenerace. Snící se konfrontuje se svým strachem i studem, vzdává se silám mužské energie, která je zatím malá (mrňousek), malý kluk zpod postele. Proces spojení s vlastní mužskou energií je nevyhnutný, nakonec se mu poddává a integrace nových aspektů Já začíná. 

Přeji jí odvahu a vytrvalost na cestě k vlastní transformaci, tento sen odkrývá a pomáhá snící o sebe pečovat tím, že divokému začátku své cesty porozumí a přestane se bát na ní vykročit. 
Dobrou noc. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat