neděle 22. března 2009

Existuje nevědomí internetu? A je mírumilovné...



Web se postupně stává pokladnicí našeho vědomí, ale skladba internetu odráží i naše nevědomí. Jazyk html je jeden z programů, který stránky vytváří. My pak užíváme stránky jasné, s nějakou zajímavou grafikou a převážně nezávadným obsahem.


Moji pozornost léta zaměstnává jazyk snový, který má své funkce jako je prospektivní, reduktivní, kompenzační a reaktivní. Smysl jednotlivých funkcí není cílem této mé úvahy, ale někdy se o funkcích snu určitě zmíním podrobněji.


Pochopení snu má sloužit tomu, abychom v bdělém životě informace z nevědomí pochopili a používali.


Pomáhá mi snový jazyk, aby reálný život byl funkční, běžel plynule a byl k žití?


Ano dost často, ale ne vždy. Dává mi odvahu žít ten život takový jaký je. Protože na rozdíl od internetu, nemůžu se proklikat tak jednoduše k tomu, co hledám a chci já.


A to je důležité ve snovém jazyce. Kompenzace. Narovnat to, čeho je příliš. Když moje nároky a očekávání jsou nereálné, sen mi pomáhá si to uvědomit.


Web vyvolává iluzi neomezených možností. Už neříkáme: "jdi do knihovny, tam to najdeš, ale "najdi si to na internetu, vyhledej, vygúgluj..."


Snový jazyk říká: přijmi svá omezení a jdi ke svému pravdivému já. Je to důležité uvědomení - vědět, kdo jsem a přijmout svoji lidskost. Sen sice pro někoho je rozmlouvání s bohem, ale snící si uvědomuje, že bohem není. Dnes je moderní říkat, že jsme součástí boha, tudíž jsme bohové.
V tom je sen jak jemňoučká kovadlinka, která rozechvívá nás aparát rovnováhy a drží nás na zemi abychom neupadli a neublížili si.


Obsah snů může být archetypální a boží, ale my sami obsah snů musíme pochopit, naučit se tu řeč, protože nejsme bohové a ani čarodějky.


A tak co se skrývá za jazykem, který programátoři vytvořili, abychom mohli používat jednotlivé webové stránky? Je do něj vloženo mnoho nevědomých prvků, které skvěle spolupracují a vytváří náš novodobý vědomý produkt internet. Jakých ještě přesně nikdo neví, pro mně samotnou je to objev, díky kurzu programování jazyka HTML Ale budu tomu věnovat pozornost... objevila jsem Archetyp internetu.


Už z historie víme, že lidé se rozutekli, když při stavbě Babylonské věže došlo k pomatení jazyků. A tak první pokus o propojení lidstva nedopadl. Ale druhý ano, protože internet funguje. Potěšilo mně, že z našeho kolektivního nevědomí se postupně vynořuje archetyp internetu - spojuje nás, vzdělává, poučuje, informuje, rozesmává, seznamuje a dává hry, práci, vzrušení, sex, lásku, vztahy, obchod, cestování. No a samozřejmě, kde je světlo je i Stín, protože se vynořuje internetová kriminalita a zlo....


Je to zatím nejkolektivnější výtvor, jaký jsme zvládli a spojuje nás - NEROZDĚLUJE. Je to vlastně po prvé, kdy spolupracujeme lidé celého světa a neválčíme. WAW. DOBRÁ ZPRÁVA. Vynikající, co říkáte? Vaše cantadora.


Žádné komentáře:

Okomentovat