sobota 30. května 2009

jásky komplex a vztahy

Potkávám a žiji s lidmi, které:
- mám moc ráda a potřebuji je a oni mi to v nějaké míře vracejí,
- mám vztahy, kde miluji a jsem frustrovaná, protože se mi nedostává toho, co potřebuji,
- zažila jsem vztahy, kde se cítím být ohrožená a kryji si záda
- a pak vztahy, kterým nerozumím a učím se z nich...
Naštěstí mi pomáhá to, že dávám a přijímám emoce. Dokážu ve vztazích hodnotit sebe (ne soudit!) i ostatní, ve vztazích se nějakým způsobem prosazuji, používám svoji agresivitu a sexualitu. Já se v nich - svých osobních vztazích - občas plácám. Hodně záleží na tom, čeho se ty vztahy dotýkají. Když mého bezpečí, tak tam jsem opatrná a chráním si ho. Ale rozeznávám to bezpečí vždy a včas? Ohrožení je někdy tak skryté a zamaskované, že každý z nás nekomu naletěl, někdo mu ublížil. Důležitá je naše schopnost snášet pak ty konflikty a rozpory, které takový vztah provází.
Osobně ještě náročnější jsou pro mně vztahy, kde je omezovaná moje osobní svoboda. Tam jsem netrpělivá, frustrovaná a vím, že to souvisí s typem mé výchovy. Moji rodiče mě vychovávali vel mi bezpečném, ale svobodu omezujícím duchu. Prostě měli vždy pravdu a předpokládali, že jsem z modelíny a vymodelují mně podle svých představ. Takže lidi, kteří vědí líp, než já, co potřebuji, mně dráždí. Učím se být k nim trpělivá a porozumět svým dětským reakcím naštvávání, hněvu a obran. Můj Jásky komplex reaguje na základní potřebu svobody - obranou a vztekem. Čas a opakované zkušenosti mi pomáhají takovéto vztahy zvládat bez dětských reakcí - vzdoru, útěku, hněvu a pomsty.
Ve snech se vztahy prezentují právě v komunikaci s různými postavami, které nás ohrožují, ovládají, manipulují, které s námi vstupují do konfliktu na základě nějaké události. Je dobré se zeptat jakou naši potřebu taková snová postava ohrožuje, narušuje, ignoruje, znehodnocuje. Jaké naše postoje, emoce, sebehodnocení, sebeprosazování, potřeby ohledně agrese a sexuality jsou ve vztazích nevyvážené?

Žádné komentáře:

Okomentovat