úterý 19. května 2009

symbol včely


Na Krétě byl ve vykopávkách minójské kultury objeven šperk- včela. V obchodech je vyobrazena na báječném krétském medu a když jsme se procházeli po pláži, kde jich bylo stovky, tak jsem na jednu šlápla a píchla mě do chodidla. To teda bylo píchnutí, myslela jsem, že mě bodl jedovatý had. Lekla jsem se a nebylo mi dobře. V momentě, když jsem zjistila, že to bylo bodnutí včelou, tak jsem se úplně potěšila. Přišlo mi to to nejlepší, co mě mohlo potkat. Viděla jsem v tom komunikaci s ostrovem. Protože: "Včela je symbolické zvíře, vztahující se k rozmanitým vlastnostem, především k píli, organizaci úlu, čistotě a nevinnosti (protože si sedá jenom na rostliny a květiny, které voní ... žije z vůně rostlin - podle Udo Beckera: Slovník symbolů: "V Řecku byla včela považována za kněžské zvíře. ... se včelou v zimě, která jakoby v zimě zemřela a na jaře se zase objeví, se setkáváme také jako se symbolem smrti a vzkříšení (Démétér - Persefoné, Kristus). Její neúnavná pracovitost z ní v křesťanství udělala symbol naděje. "
Včela je také vyjádřením pospolitosti a skupinového života.
Med symbolizuje Kristovu laskavost a soucítění; žihadlo Krista jako soudce světa .... včela, když žihadlo vypustí, tak umře. Ještě to nechápu, tak velký je tento obraz obětování. Chci to pochopit, smysl toho aktu, který má obraz jak ve včele, tak v náboženství a je i v každém z nás. Krásny den. cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat