úterý 2. března 2010

Lenko děkuji za poznámku k masopustu


Od Lenky jsem dostala mejl a část z něj chci odcitovat:
.... listovala jsem si v knížce "Sny a podsvětí", a ještě v reakci na ty Tvoje fotky z masopustu (článek na blogu) jsem se zastavila na str. 154 kde se píše:
"Slovo karneval je odvozeno od carnem levare, odložit tělo nebo maso. Proto vypadá jako smrt. Karneval zdůrazňuje společenskou událost - mnoho postav, davy lidí, tanec, a zároveň je to událost neosobní, kde chybí vztahy, lidé netancují ve dvojicích, nebaví se spolu, dokonce ani ve skupinkách. Osobní rovina je zničena a ustupuje jinému druhu zkušenosti".
Děkuji ti za pěkný mejl. Ano, masopust v Roztokách je pro mně zkušenost jiného druhu, pokaždé mně to nabije energií.
Ale teď už čekáme na jaro. Smrt ustupuje a otevírá prostor Životu.
Hezký den Cantadora.

Žádné komentáře:

Okomentovat