středa 29. dubna 2009

černá - rudá - bílá


Mojí kamarádce se zdál sen o nevěstě. Symbol nevěsty - bílé barvy je pro snícího důležitá. Protože barvy ve snu mají povahu smrti a povahu života. Některé nás odkazují k procesu odumírání, jiné k oživování. Něco starého končí a něco nového začíná.
V knize Ženy, které běhaly s vlky, je procesu nigredo, rubedo, albedo věnován v příbězích - cantadorách - významný prostor. Jak využít proces albedo? Jak ho oslavit a uctít? Jak přijmout tento stav duše?
Cituji z knihy Clarissy Pinkoly Estés:
"Ve středověku byla užívána tato stará označení: nigredo, černý; rubedo, rudý; albedo, bílý a popisují alchymii, která sleduje okruh divošky, v práci Matky života-smrti-života. Bez symbolu rozbřesku dne, vycházejícího světla a tajemné temnoty by nebyla tím, čím je. Bez vzrůstající naděje v našich srdcích, bez stálého světla - ať už svíce nebo slunce -, abychom rozeznali to či ono v našich životech, bez noci, kdy může být vše konejšeno a ze které se může vše zrodit, by ani nám nekynulo žádné dobro z našich divokých povah."

Tomuto procesu se nikdo z nás nevyhne, toto je forma života-smrti-života, ale jak ho postupně rozvíjet a proměňovat? Přijmout kdo jsem a vyrůst ze vzorců chování a nevyhovujících rolí jako: pozorovatel, kritik, soudce, manipulátor, vyděrač, agresor nebo jenom skeptik, zlomyslný divák, sabotér atd.?
Přijmout se a naplnit srdce laskavostí k sobě a láskou k ostatním, kteří stejně jako já volají po tom lepším a větším než jsem to moje malé já.

Žádné komentáře:

Okomentovat