úterý 14. dubna 2009

příchod dítěte/prospektivní funkce


Příchod jara přináší nové události.
Sen taky předpovídá něco nového a tato funkce se nazývá prospektivní. Někdy má sen hlavně prospektivní funkci. Sděluje, že něco se už dalo do pohybu a to, co je v pohybu, vyvolá nové události.
Ne, není to věštění. Prospektivní funkce je něco jak předpověď na základě logických událostí, které tomu předchází. Ale ty události dohromady vyvolají událost jinou, novou a jenom zdánlivě nečekanou. Jako u předpovědi počasí, když dlouhodobé vysoké teploty logicky vedou k bouřkovému počasí. Takže ve chvíli, když je venku 30 °C a v rádiu hlásí na odpoledne bouřky, taky si nachystáme deštníky.
Dnes napíšu nádherný sen a co mu předcházelo:
Snící řešila dlouhodobě téma mateřství, ke kterému měla rozporuplný vztah a nebyla si jistá, jestli chce v daném období dítě. Předcházela tomu série jiných snů, úvah a rozhovorů na téma děti a rodina. Pro mladou ženu to bylo bolestivé a konfliktní období plné stresů v práci a ani v rodině se necítila uvolněně.
Pak přišel sen: .Mám dcerku - miminko, jsou jí maximálně dva měsíce. Bydlím s ní v bytě, který připomíná kolej. Holčička spí v postýlce na bříšku, kolem jsou moji známí, ale nikoho konkrétního si z nich nepamatuji. Přemlouvají mne, abychom si šli sednout ven anebo se projít, malá přece může spát doma, za takovou chvilku se nic nemůže stát a když se vrátíme, bude ještě spinkat. Nechala jsem se přemluvit, i když jsem vnitřně cítila, že mám zůstat s ní, že nevím, kdy se vzbudí a bude mě potřebovat. Měla jsem pocit, že mi "srdce krvácí", ale i tak jsem šla s partou. Když jsme se vrátili, malá plakala, měla nudle na tvářičce a já jsem si říkala, že jsem měla poslechnout své instinkty a nenechat se přemluvit. Během celého snu jsem měla silný pocit mateřské lásky, jakou jsem do té doby ani v reálném životě nezažila. Dodávala mi velkou sílu a cítila jsem teplo v celém těle. Sen se mi zdál začátkem prosince a do měsíce jsem otěhotněla.
Mladá žena poslechla své instinkty, začala si důvěřovat a hlavně to přestala řešit hlavou.
Tohle je léčivá síla snu. Krásné jaro Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat