středa 1. dubna 2009

oceán


Měla jsem sen. Stojím na břehu oceánu. Je tma, na pobřeží se lidi baví, nedaleko je město a probíhá veselý život. Na hladině vody vidím osvětlený člun. Jeho světlo dopadá hodně hluboko na dno oceánu a vidím podmořský život. Překvapí mně, že člun pluje dál, ale osvětlená část vody zůstává a já vidím na dno oceánu. Vidím vyrůstat strom pod vodou, hejna různych ryb a dva krokodýli, které se chovají velmi mírumilovně. Plavou kolem toho stromu. Překvapí mě ten strom a domnívám se, že to bude strom života. O krokodýlech dumám taky a usuzuji, že to budou plazy nebo ještěři, kteří prošli vývojem a jsou ve stádiu krokodýlů. Chovali se mírumilovně jako ryby. Cítim velkou radost z toho, co vidím.

Sen mě naplnil to velkou energií, kterou cítím i další dny. Po probuzení jsem zažila lehký trans, protože jsem si uvědomila, že to byl strom života, který společně sdílíme.

Sen přišel po práci se snem mé klientky, která pracuje s pravidelně se opakujícím snem. (Nebudu ho tady uvádět.)

Kódem jejího snu je pocit odcizení, téma potřeb, hledání cesty k jejich naplnění.

Měla jsem pocit, že můj sen je reakcí na její sen.
Už mnoho let vím, že když se mi zdá o rybách v mořském světe, oceánu, tak se propojuji se sny jiných lidí, ovlivňujeme se v snění navzájem. Mým dalším krokem bude jí tento sen převyprávět. Myslím si, že to pomůže snící, aby tento sen zahrnula do svého života. Stejně jako já některé sny zahrnuji do svého a žiju je i v bdělém stavu.
Sama jsem zvědavá, co to pro ní bude znamenat.

Odkaz k symbolu krokodýla jsem našla v Lexikonu snů u hesla Přechod - krokodýlové v řece a znamená to, že mají být překonané značné obtíže. Ano, určitě moji klientku čakají značné obtíže, ale to cítí i ona sama. Tak jsem ještě hledala v symbolech a našla toto:

Krokodýl, často souvisí se symbolikou vody. Protože však žije ve vodě i na souši, bývá jeho symbolický význam ještě komplexnější. V Egyptě byl podobně jako slunce považován za bytost zrozenou z vody. Byl uctíván jako mocný a zároveň chtonický a solární bůh Sobek, zpodobovaný s krokodýlí hlavou nebo jako krokodýl.... některé indiánské kultury spatřovaly v krokodýlovi bytost, žijící v pramoři, stvořitele světa. V křesťanském umění je krokodýl symbolickým významem blízkým drakovi.

Pohled do hlubin oceánu je vlastně snaha rozumět snům.

Malý kužel světla mi odkryl pohled do kolektivního nevědomí plný snů kolem stromu života.

P.S. a ještě k poslednímu semináři. Snící na semináři měla sen, úvod jejího snu byl o delfínovi....

"Chodím na nějaké seance, workshopy. Říkají tam, že jsme vnitřně navázáni na delfíny. Nad náma jsou dvě mrtvá zvířata, delfín a ještě jedno. S tím jsme spjati také, ale ne tolik. Naše civilizace je hlavně spjata s delfíny. Zvířata jsou v sítích, mrtvá a nejsou celá. Delfínovi chybí ocas...."

Kdo se toho semináře zúčastnil, může dál rozvíjet tento obraz a přemýšlet o tom. Co se děje v kolektivním nevědomí? Takové sny nás žádají, aby sme si uvědomili, že jsme všichni spojeni.
Moc se vzdalujeme od přírody a přitom sme její součástí.

Dobrou noc.

Žádné komentáře:

Okomentovat