středa 11. prosince 2019

advent a zlo

Včera se stalo něco, co je šokující, ale bohužel stalo se to. Nesmyslný útok tichého střelce, který během adventu zastřelil 6 lidí, nám všem zmáčkl na chvíli srdce bolestí, abychom si uvědomili, že milovat všechny lidi je občas obtížný úkol. Jednomu se zachtělo zničit lidské životy. Překročil meze všeho lidského, co chápeme. Hluboký smutek, ta hrůza se týká nás všech A je vzdálená od poklidné nálady adventu. Dnes se mi vstávalo těžko a opravdu jsem si musela připomenout, že je to moje volba, jak to zpracuji. Poslouchala jsem adventní písně, rozjímala, ale nějak jinak, jemněji. Byla jsem v duchu s blízkými obětí včerejší střelby, myslela jsem na lékaře a sestry, kteří pracují a pomáhají léčit lidi. Na lidi kolem, co byli u toho. Pomáhající. Čeká je zkouška víry v dobro a lásky k lidem. Budou potřebovat podporu v těžkých chvílích. Nepomůže ani čas adventu (nebo ano?). A to byl motiv dnešní meditace, nenechat se zlomit a zničit svoji víru tváří v tvář zlu.  Pro přímé oběti zločinu teď bude těžké vidět lásku kolem. Potřebujeme ubezpečení, že život bude jednou v pořádku. Všichni potřebujeme lásku. Žít bez ní je velmi těžké, vyhrálo by zlo v různých podobách. Láska je tady pořád. Děkuji všem lidem dobré vůle a jejich víře ve světlo, které přebije temnotu.
Krásné sny přeji. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat